top of page

הפרעה בזקפה אצל גברים - כדור חדשני לזיקפה

Updated: Jun 30, 2018

כדור חדשני לזיקפה – נספג על הלשון, בטעם מנטה, פועל מהר, דיסקרטי, מיועד למי שזקוקים לפיתרון מהיר וספונטני

 

חברת באייר משיקה בישראל את הסקס של הדור החדש – לויטרה ODT מסיסה.


מהי לויטרה ODT?


אפיון:

לויטרה מסיסה היא תרופה מקבוצת מעכבי 5 PDE המשמשת לטיפול בהפרעה בזיקפה. מנגנון הפעולה מתבסס על חסימת האנזים 5 PDE כדי לאפשר ולשמר זיקפה כתוצאה מגירוי מיני. התרופה מכילה את אותו חומר פעיל של לויטרה המוכרת, אך מגיעה בפורמולציה חדשנית – טבלייה מסיסה, המעלה את הזמינות הביולוגית של המסיסה (ODT) ב 21%-44% בהשואה ללויטרה הרגילה.


יעילות:

היעילות הגבוהה של המסיסה נמצאה בשני מחקרים בינלאומיים, כפולי סמיות בהשוואה לפלסבו. II,POTENT I. היעילות נבדקה לפי הסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים והמחמירים תוך כדי שימוש בשאלונים שבודקים את יעלות הטיפול (IIEF), שביעות רצון מהטיפול (TSS) ושאלון להערכת כללית של הטיפול (GAQ). בשני מחקרים השתתפו 822 גברים שמעל למחצית מהם היו מעל גיל 65. תוצאות המחקר הראו כי לויטרה מסיסה משפרת בצורה משמעותית את הזיקפה, את יכולת החדירה ואת האפשרות להשלים אקט מספק בגברים עם הפרעה בזקפה.


מהירות:

תחילת פעולה מהירה היא אחד הנושאים שגברים המטופלים בשל הפרעות בתפקוד המיני מדגישים כחשובים להם ביותר בטיפול בהפרעה בזיקפה. לויטרה מסיסה מציגה תחילת פעולה מהירה: כ-70% מהגברים שהתנסו באקט ב-15 הדקות לאחר נטילת הטבליה, נהנו מזיקפה איכותית שאפשרה אקט מלא ומספק.


תכונות יחודיות:

  1. עובדת מהר: נספגת בשניות על הלשון

  2. מינון בינוני: המסיסה באה במינון בינוני, ומאפשרת זיקפה חזקה ומהירה ביעילות

  3. ספונטניות מלאה: נלקחת ללא מים, לא מושפעת מאוכל ואלכוהול, נספגת בשניות

  4. משך פעולה: המסיסה עובדת לאורך שעות (יותר מ-12 שעות)

  5. דיסקרטיות: זמינה באריזה ייחודית המותאמת לצרכי המטופלים ומאפשרת דיסקרטיות

  6. טעם: זמינה בטעם מנטה ייחודי

  7. יעילה ללא תלות בגיל


בטיחות:

  • תופעות הלוואי שדווחו עם לויטרה מסיסה היו ברובן קלות-בנוניות בחומרתן

  • תופעות הלוואי השכיחות ביותר הו כאבי ראש, גודש, סומק וסחרחורת, מה שאופייני לתרופות מקבוצה זו.


להשיג:

מחיר: 158 שקל לחפיסה עם 4 טבליות. זמים בבתי מרקחת, רשתות הפארמים, ובקופות החולים. בהנחה של 30% לבעלי הביטוחים המשלימים.


סיכום היתרונות:


לויטרה מסיסה היא התרופה הראשונה והיחידה לטיפול באין אונות הנספגת על הלשון. בדרך זו לויטרה מסיסה עונה על צרכי מטופלים רבים ומאפשרת יותר ספונטניות, דיסקרטיות וחוויית משתמש המרחיקה את המטופל מהמבוכה ומהבושה לקבל טיפול לבעיה.

האריזה הייחודית של המוצר מעוצבת בצורה חדשנית ומאפשרת נשיאה דיסקרטית לכל מקום. הפרמקודינמיקה הייחודית של התרופה מגבירה את יעילות התרופה והספונטניות בשימוש.

מחקרים מראים כי יותר ויותר גברים מתחת לגיל 55 צורכים את התרופות אך חלקם משתמשים בתרופות מזויפות בשל הבושה. לויטרה מסיסה פונה לקהל הצעיר ומציעה פתרון חדשני, נחשק ויעיל שמאפשר גם לגברים צעירים לשפר את חיי המין שלהם.

ללויטרה מסיסה תחילת השפעה מהירה. 10 מ"ג של לויטרה מסיסה משפיעים במהירות ועשויים להביא לזקפה החל מ- 15 דקות לאחר גירוי מיני אצל רוב הגברים. ממצאים מתוך מחקר (MALES) מאשרים כי מתוך רשימה ארוכה של מוצרים המכילים מעכבי PDE-5, גברים מעדיפים תרופה שמתחילה לפעול מהר בהשוואה לתרופה שמשך הפעולה שלה ארוך יותר.

 

למה חשוב לטפל בהפרעות בזיקפה?


הפרעות בתפקוד המיני גורמות לירידה בביטחון העצמי , לדימוי עצמי נמוך ולקשיים בניהול יחסים בין אישיים.

לפי סקר של באייר, שבדק תפיסות והרגלים מיניים בישראל ונערך בקרב 840 נשאלים, נמצא כי 64% מהגברים הישראלים חוו בעיות זיקפה, ו-84% מהם הגדירו את בעיות הזיקפה כ"מצב המביך ביותר במיטה".


בעיות בזיקפה הן לא עניין נדיר. כמעט מחצית מהגברים מעל גיל 40 מתקשים לתפקד במיטה. מחלות לב וכלי דם, סוכרת ובעיות אחרות עלולות לגרום לאין-אונות (אימפוטנציה) ולפגיעה קשה באיכות החיים של הסובלים מהתופעה, ושל בנות זוגם. מתברר כי עבור83% מהגברים ו-76% מהנשים סקס הוא דבר משמעותי מאד. 60% מהנשים דיווחו כי מצבן הרגשי הורע כשלא קיימו יחסי מין בתדירות הרצויה להן. כמו כן, 72% מהנשים דיווחו כי בעיות בתפקוד המיני פוגעות בהערכה העצמית שלהן או של בן הזוג.

 

אודות הפרעה בזקפה:

הפרעה בזקפה (ED) הנה העדר יכולת עקבית או חוזרת של גבר להגיע לזקפה של הפין המספיקה לקיום יחסי מין ו/או לשמור על זקפה כזו. הפרעה בזקפה יכולה להיות גם חוסר יכולת מוחלטת להגיע לזקפה, חוסר יכולת עקבית להגיע לזקפה או הנטיה לשמור על זקפה לזמן קצר בלבד.  ההערכה היא שעד כמחצית מהגברים מעל גיל 40 סובלים מדרגה כלשהיא של הפרעה בזיקפה וכי יותר 152מיליון גברים ברחבי העולם סובלים מבעיות זקפה. למרות שכיחותה הרבה של ההפרעה מידע עדכני  מגלה כי גברים רבים הסובלים ממנה אינם פונים לטיפול.


 

ד"ר דניאל וטלמן

סקסולוג קליני מומחה-מטפל מיני וזוגי מוסמך

ייעוץ זוגי


39 views0 comments
bottom of page