top of page

טיפול מיני בבעיות בתפקוד המיני

Updated: Jun 30, 2018

מיניות בריאה קשורה ביכולות רבות אותן אנו רוכשים לאורך החיים. אלו הן יכולות כמו מתן הרשות העצמית לעסוק בדברים מיניים, שימוש בדמיון, מוכנות להתנסות, ניהול משא ומתן עם בן או בת זוג וכדומה.

 

כשאנו נכנסים למיטה יכולות אלו והמטענים שאנו סוחבים לגבי מין נכנסים יחד איתנו. נמצאים שם גם המסרים הסמויים והגלויים על סקס שהעבירו לנו ההורים כמו גם החוויות המיניות הקודמות שלנו. גם את שלל המיתוסים שקלטנו מחברים, מהטלוויזיה, מהקולנוע ואף מתעשיית הסרטים הפורנו גרפיים אי אפשר להשאיר בחוץ (למשל "אם היא לא גומרת אז אני מאהב גרוע" או "יותר גדול זה יותר טוב").

התפקוד המיני מושפע מאוד גם מההקשר בו מתרחשים יחסי המין, למשל: קושי בזוגיות, לידה או חוסר נאמנות הם חלק מהדברים שקורים לפעמים בזוגיות וקובעים במידה רבה איך ייראו חיי המין.

בעיות בתפקוד המיני נפוצות מאוד, אך כיוון שלא תמיד קל להתחיל לדבר עליהן רבים מבין הסובלים מבעיות אלו עלולים להרגיש לגמרי לבד.

בעיות בתפקוד המיני לובשות מגוון צורות ומתבטאות בדרכים שונות, אך כמעט תמיד גורמות תסכול וקושי לסובלים מהן ולפעמים גם לבן/בת הזוג. למרבה המזל, ברוב הבעיות ניתן לטפל בטיפול מיני אצל מטפל מיני אשר הוסמך לכך.

 

טיפול מיני מהו?


טיפול סקסולוגי מלמד את המטופלים הרפיה ואפשרות להיות במצב  של אי-מתח ויכולת ריכוז במין ובבן או בת הזוג ולהיות קשובים לעצמנו ולצרכים של הבן/בת הזוג . הסיבה העיקרית והנפוצה לבעיות מיניות וכתוצאה מכך לעיתים הדבר מוביל לבעיות בזוגיות , הוא מצב של מתח וקושי להתרכז במין . המתח בו אנו מצויים הוא האויב העיקרי של חיי המין שלנו . כך לדוגמא הגורם העיקרי לבעיות אימפוטנציה הוא בעיית חרדת ביצוע או הפחד של הגבר מכישלון וחוסר סיפוק. לרוב, אנשים אלו אינם יודעים כיצד להתמודד ולסלק את החרדות האלה מתוך חיי המין ומחדר המיטות. ולכן תפקידו של מטפל מיני הוא ללמד כיצד להפחית את המתח ולהנחות את המטופלים כיצד יש להגביר את היכולת המינית תוך כדי מתן ריכוז בתחושות המיניות במקום בביצוע.

 

ד"ר דניאל וטלמן

סקסולוג קליני מומחה-מטפל מיני וזוגי מוסמך

ייעוץ זוגי




51 views0 comments
bottom of page