top of page

תדירות יחסי מין - מה נורמלי?

Updated: Jun 30, 2018

השאלות הנפוצות לסקסולוג היא: "באיזה תכיפות זה נורמלי, נכון וסביר לקיים או לצפות לקיים יחסי מין באופן קבוע?"

 

לשאלה זו מוקדש מאמר זה, ובראשיתו בדיחה: זוג שסובל מבעיות קשות של אי התאמה בחיי המין מחליט ללכת לטיפול אצל סקסולוג. בפגישה הראשונה שהוא מקיים עם האישה, שואל אותה הדוקטור: "באיזה תכיפות אתם מקיימים יחסי מין?" "אוי, אל תשאל – כל הזמן, בלי הפסקה, ממש בלי סוף", היא מתלוננת. "לפחות פעמיים בשבוע". הסקסולוג רושם לפניו, ואז מכניס בנפרד גם את הגבר לשיחת היכרות. "באיזה תכיפות אתם מקיימים יחסי מין?" הוא שואל גם אותו. "אוי, אל תשאל, כמעט בכלל לא, ממש כלום", מתלונן המסכן. "בקושי פעמיים בשבוע".


מה שברור, כמובן, שסקס כמו כל דבר אחר ואולי עוד יותר, הוא עניין לגמרי סובייקטיבי. יש שאוהבים הרבה ויש שאוהבים מעט. אנשים שאוהבים הרבה מין וגם אלו שאוהבים מעט הם נורמליים ויכולים להיות מאושרים, בתנאי שהם מקבלים את המין בכמות שרצויה ומתאימה להם. הבעיות מתחילות כשאחד מבני הזוג רוצה יותר או פחות ממה שהוא/היא מקבל/ת. ( ניתן לפנות לייעוץ  / טיפול סקסולוגי כדי להבין מהם הגורמים להעדר חשק מיני או חשק מיני נמוך )  ובניגוד לסטריאוטיפים, זה לא תמיד הגבר שרוצה לעשות יותר סקס ולעתים קרובות יותר. הנשים נעשות יותר סקסיות, פתוחות, בטוחות ומודעות למיניותן ככל שהשנים עוברות וככל שיש להן יותר בטחון ואמון בעצמן, בבן הזוג וביחסים עמם. לעתים, אישה בת 40 היא מאהבת סוערת הרבה יותר מכפי שהייתה בשנות ה-20 שלה.


אצל הגבר, זה לא פעם להפך: בגיל 40 הוא כבר הרבה פחות חרמן מפעם. גם בגלל מבנה ביולוגי בסיסי (שיא האון המיני שלו היא בסביבות גיל 17-20 שנה), וגם בגלל התרבות השוביניסטית המתייחסת לחיזור אחרי האישה כאל משחק של ציד, שבו עיקר העניין ב"טרף" נעלם כשהוא כבר לא חדש, טרי וראשוני. ומכאן, גבר שרצה מין שבע פעמים בשבוע בתחילת היחסים, עשוי להסתפק בפעם אחת בשבוע כעבור מספר שנים (וזה לא נורא בכלל, בתנאי שזה הקצב שמספק גם את בת זוגו).

 

עניין סובייקטיבי, כמו שנאמר, אבל אם אתם רוצים להשוות איפה אתם עומדים בסקלה של "מה שמקובל", אז סקר שנעשה ע"י חברת "גאוקטוגרפיה" עבור חברת הקונדומים "דורקס" מצא שהישראלי מקיים מגע מיני 92 פעמים בשנה (בערך פעמיים בשבוע). בסקר מקביל שנערך ב-15 מדינות בעולם התקבל ממוצע של 109 מגעים בשנה. הכי פעילים מכולם, לפי סקר זה, הם האמריקאים: 135 פעמים בשנה (אולי קלינטון היה נשיא טוב אחרי הכל). במקום השני בדירוג נמצאים הרוסים עם 133 פעמים בשנה ואחריהם הצרפתים (128), האיטלקים (96), הספרדים (71) והתאילנדים, שלמרות השם שיצא לארצם, קיימו מגע רק 64 פעמים בשנה. בהתפלגות לפי גילים, התברר שקבוצת הישראלים הפעילה ביותר מבחינה מינית הם בני ובנות 25-34, שעושים מין 106 פעמים בשנה בממוצע. בגיל 35-44 התכיפות יורדת מעט ל-97 פעמים בשנה (כנראה בגלל עיסוק בילדים ובקריירה).


כל גבר נורמלי יגיב יפה מאד כשהאישה האהובה עליו תגיד לו בפה מלא: "מותק, מה זה בא לי עליך היום". וכאשר זה לא קורה, מה רע בשירות עצמי? אם היחסים טובים מכל הבחינות האחרות, זה משונה לדרוש ולצפות שלשניכם יתחשק בדיוק אותו מספר פעמים בשנה או בשבוע.

ברור לגמרי שאפשר לקיים יחסי מין "מלאים" – כלומר משגל עם חדירה  שבע פעמים בשבוע ולא ליהנות בכלל (בייחוד אם את אישה. גבר יכול לפחות להפיק פורקן גופני, אם לא סיפוק רגשי). אבל אפשר גם להסתפק בתכיפות הרבה יותר קטנה. ואפילו לא לעשות את זה בכלל במשך תקופות ארוכות, ועדיין להיות מאושרים מאד. מין ואהבה הם עניין של "תן וקח", להעניק ולקבל, ולא של מסחר קטנוני, טבלאות וסטטיסטיקות. החשוב הוא איך אתם מרגישים זה עם זה ועם הגוף שלכם, ולא כמה פעמים אתם עושים את זה. 


 

ד"ר דניאל וטלמן

סקסולוג קליני מומחה-מטפל מיני וזוגי מוסמך

ייעוץ זוגי


34 views0 comments
bottom of page